آموزش

معرفی انواع پارچه مبلی به همراه عکس، توضیحات و راهنمای انتخاب

پارچه مبلی

انتخاب رنگ و جنس پارچه مبلی تاثیر بسزایی در زیبایی و همچنین دوام و کیفیت سرویس مبلمان شما دارد. یحتمل شما نیز هنگام خرید مبلمان با انواع پارچه مبلی روبرو شده اید که شما را سردرگم کرده اند و هیچ اطلاعاتی از تفاوت آنها ندارید. پارچه مبلی علاوه بر تاثیری که در زیبایی مبل و دکوراسیون منزل شما دارد، می تواند راحتی بیشتری نیز برای مهمانان ارجمند شما فراهم آورد. ضمن اینکه امکان شستشوی پارچه نیز نکته ای است که ممکن است برای خیلی از شما حائز اهمیت باشد و بخواهید پارچه مبلمان خود را در فواصل موردنیاز شستشو دهید. ما در این مطلب از مجله اینترنتی یافت آباد آنلاین به تشریح انواع پارچه مبلی معروف و متداول در بازار ایران و ذکر مشخصات به همراه ضمیمه کردن تصاویر آنها پرداخته ایم تا بتوانیم دانش شما را در این زمینه افزایش دهیم. همراه یافت آباد آنلاین باشید

پارچه مبلی مازراتی

پارچه مازراتی یکی از انواع پارچه های خارجی وارداتی است که ساخت کشور چین است. بافت این پارچه لطیف است و به علت وجود یک لایه آستر در زیر رویه، استحکام قابل قبولی دارد و از دسته پارچه های ضخیم و محکم به شما می رود. این پارچه بیشتر برای مبل راحتی یا مبل ال به کار می رود و برای استفاده در مبلمان چستر مناسب نیست. همچنین به علت ضخامت زیاد و مخملی بودن بافت پارچه، در فصل تابستان می تواند باعث عرق کردن محل نشیمن فرد شود که این امر معمولا برای افراد مطلوب نیست. شستن پارچه مازراتی نیز توصیه نمی شود زیرا آب می تواند به بافت پارچه نفوذ کرده و باعث آسیب آن شود.

پارچه مبلی مسکو

بافت پارچه مسکو بسیار زیباست و رگه های تیره و روشن آن هارمونی خاصی به پارچه می دهند. عموما در مبل های اشرافی و کلاسیک از پارچه مسکو استفاده و باعث زیبایی دکوراسیون منزل شما می شود. این پارچه به دلیل وجود همین رگه های تیره و روشن به نام پارچه ابر و بادی نیز معروف است. این پارچه لطیف است و در دسته پارچه های کرکی طبقه بندی می شود. تراکم نخ بالا در این پارچه عامل ماندگاری و دوام بالای این پارچه مبلی است. برخلاف پارچه مازراتی تعریق در هنگام نشستن در این مبل کمتر رخ می دهد. این پارچه نیز وارداتی است و تحت تاثیر قیمت ارز قرار دارد. این پارچه نباید با آب گرم شسته شود و همچنین نباید با درجه بیش از ۱۰۰ درجه اتو شود تا بافت خود را حفظ کند.

پارچه مبلی جاسمین

پارچه مبلی جاسمین

پارچه جاسمین در دسته بندی پارچه های مخمل جای دارد و از لحاظ بافت بسیار لطیف است. از نظر نرمی و لطافت کمتر پارچه ای به جایگاه پارچه مبلی جاسمین می رسد. این نوع پارچه هم نمونه تولیدی ایرانی و هم نمونه وارداتی خارجی چینی دارد که برخی پارچه فروشان به اشتباه و یا شاید از غرض(!) آن را ترکیه ای اعلام می کنند. نمونه تولید داخل و وارداتی آن معمولا در تراکم یکسان تفاوت ظاهری زیادی با هم ندارند ولی نمونه داخلی بین ۵ تا ۱۰ درصد از نمونه وارداتی ارزان تر است. این پارچه معمولا در کنار پارچه مبلی پورشه قرار می گیرد زیرا به لحاظ ظاهری بسیار شبیه یکدیگر هستند و تنها تفاوت آنها این است که تراکم پارچه جاسمین از پورشه بالاتر است که این به معنای استحکام بالاتر این پارچه است و ماندگاری بیشتری نیز دارد.

پارچه مبلی هانزو

پارچه مبلی هانزو

پارچه مبلی هانزو با حالت چرم مانند خود شناخته می شود و برای افرادی که می خواهند پارچه مبلمان آنها حالت چرم مانند را به خود داشته باشد، انتخاب مناسبی است. رگه های روشن تر از رنگ خود پارچه در بافت پارچه هانزو، باعث ایجاد حالت سایه روشن می شود که زیبایی بی نظیری را به این پارچه مبلی هدیه می دهد. استحکام و ضخامت آن نیز برای استفاده در مبلمان راحتی و مبلمان کلاسیک مناسب است.

پارچه مبلی گرانیت

پارچه مبلی گرانیت

پارچه مبلی گرانیت یکی از جدیدترین انواع پارچه های بازار است که در مدت کوتاه حضورش توانسته محبوبیت زیادی کسب کند. طرح این پارچه چرم مانند است و ضخامت و تراکم مناسبی دارد. جنس رویه آن لطیف است و همانند پارچه مبلی مسکو حالت ابر و بادی خاصی دارد. در ساخت این پارچه از الیاف نانو استفاده شده است و شما می توانید به راحتی آن را شستشو دهید؛ حتی با یک دستمال مرطوب می توانید آلودگی ها را از سطح مبلمان خود پاک کنید! تنوع رنگ بندی بالا نیز از ویژگی های منحصربفرد این پارچه است.

پارجه مبلی مونیخ

پارچه مبلی مونیخ

پارچه مونیخ از دسته پارچه های خارجی وارداتی است که ممکن است شما را به یاد کشور آلمان و شهر مونیخ بیندازد اما این نوع پارچه ساخت کشور چین است! این پارچه جنس چرم دارد و به لحاظ تنوع نیز از تنوع بالایی برخوردار است. این پارچه هم در سرویس مبلمان و هم جهت لمسه کاری تخت و دیوار استفاده می شود. تراکم این پارچه در سطح ایده آلی قرار دارد و می توان آن را با آب در دمای متعادل شستشو داد.

پارچه مبلی دیاموند

پارچه مبلی دیاموند

پارچه دیاموند نوع دیگری از پارچه مبلی است که نمونه ایرانی آن بسیار در بازار پرطرفدار است. تنوع رنگ بیشمار این نوع پارچه باعث شده است تا با هر رنگ دکوراسیونی که منزل شما دارد بتواند هماهنگ باشد. نباید با آب بالاتر از ۳۰ درجه سانتی گراد شسته و نباید با اتوی بالای دمای ۱۱۰ درجه سانتی گراد اتو شود. بافت این پارچه حلقوی تاری است و مقاومت خوبی در برابر چروک شدن دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 12 =