آموزش

انواع مبل چستر و تاریخچه بریتانیایی کلاسیک!

تاریخچه مبل چستر


یک طراحی کلاسیک : تاریخچه مبل چستر فیلد :!

مبل چسترفیلد یکی از قابل تشخیص ترین مبلمان در جهان است. شما تقریبا به هرمکانی در جهان سفر کنید احتمالا با این مبل روبروخواهید شد! ، خواه در لابی هتل ، دفتر یا مکان دیگری باشد ، احتمال زیادی وجود دارد.

این سبک کلاسیک با چرم لوکس ، دکمه های عمیق ، کمر و بازوهای بالا ، از باشگاه آقایان و خانه های باشکوه امپراتوری قدیمی انگلیس فارغ التحصیل شده است تا به یک مبلمان بسیار مورد پسند صاحبان خانه از هر گوشه جهان تبدیل شود .

ممکن است خودتان بپرسید که: چگونه یک مبلمان در بین فرهنگهای مختلف اینقدر مطلوب شده است؟ خوب ، پاسخ این سوال را می توان با ردیابی تاریخ چسترفیلد در طول صدها سال از زمان پیدایش یافت. بنابراین ، یک فنجان چای خوب برای خود بریزید و نگاهی دقیق خواهیم انداخت که چگونه این مبل فروتن تبدیل شده است و به یکی از مبلمان مورد علاقه جهان تبدیل شده است.

چه کسی مبل چسترفیلد را اختراع کرد؟
اصطلاح “چسترفیلد” برای اولین بار در دهه ۱۸۰۰ برای توصیف یک مبل مانند مبل استفاده شد ، اما ما باید کمی بیشتر به عقب برگردیم تا داستان کاملاً ابداعی آن را کشف کنیم. هیچ سند رسمی وجود ندارد که این داستان را تأیید کند ، اما گفته می شود که این سبک آغاز شده توسط لرد فیلیپ استنهوپ ، ارل چهارم چسترفیلد (۱۶۹۴–۱۷۷۳) ، که مبلغ از آن نام گرفته شده است ، سفارش داده شده است.

گفته می شود که ارل در جایی می خواهد که یک آقا بدون قرار دادن چین در کت و شلوار خود بنشیند ، اگر شما یک صنعتگر محلی دارید که راه حل ارائه می دهد. نتیجه نهایی این کمیسیون پیش درآمد مبل چسترفیلد بود. در صورت صحت این داستان ، مسلماً ریشه طبقات بالای چسترفیلد با یک مبتلا بسیار متناسب روبرو می شود: لرد فیلیپ استانهوپ نویسنده و سیاستمدار تحریر برانگیز و همچنین یکی دیگر از طبقه اشراف ثروتمند انگلیس بود. او همچنین به عنوان یک روند گرای زمان بسیار موفق شده بود – کسی که به دنبال آخرین مدل ها و سبک ها بود.

برای مثال می توان گفت ، توجه به این نکته مهم است که فیلیپ استنئوپ همچنین از طرفداران سرسخت رفتار نجیب زاده بود – چیزی که در نامه های جمع آوری شده به پسر نامشروع خود را با عنوان نامه به فرزندش در مورد هنر شدن مشهود است. یک مرد از جهان و یک نجیب زاده ، پس از مرگ در سال ۱۷۷۴ منتشر شده است. در این نامه ها ، ارل بر داشتن یک آقای محترم در تمام جنبه های زندگی تأکید می کند ، یک مبل سفارش می دهد تا چین ها را از لباس دور نگه دارید. از منظر تاریخی ، به نظر من مناسب است که چنین مردی یکی از برجسته ترین مبلمان خود را به جهان داده باشد.

خانه چسترفیلد در سال ۱۷۶۰ – این تصویر خانه ای را نشان می دهد که فیلیپ استنهاوپ در سال ۱۷۵۲ ساخته است. وی تا زمان مرگ در سال ۱۷۷۳ در آن اقامت داشت. این باعث می شود محل تولد اولین چستر فیلد باشد. متاسفانه در سال ۱۹۳۷ تخریب شد.

اگر فکر می کنید که چگونه این مبل اول جهش پیدا کرده و به محبوبیت جهانی تبدیل شده است ، دانستن داستان دوم درباره ارل که نحوه شروع روند را توضیح می دهد ، مهم است. گفته می شود که استنهاوپ در بستر مرگ ، ساقی خود را صدا می کند و به او می گوید “به آقای Dayrolles صندلی بده”. ساقی این امر را به این معنا تفسیر کرد که پرو-چستر فیلد باید به پدرخوانده ارل ، سلیمان دئرولز ، که برای آخرین بازدید از پدرخوانده خود وارد شده بود ، منتقل شود. سلیمان ، یک دیپلمات و تحسین کننده این قطعه ، آن را به خانه اش منتقل کرده و برای بازدید کنندگانش به نمایش گذاشته بود. در محل اقامت جدید خود ، مبل بسیار مورد تحسین قرار گرفت ، تا جایی که بسیاری از مهمانان نسخه های خاص خود را ساختند. چسترفیلد از همین طریق به خانه های طبقه بالای انگلیس راه یافت.

چسترفیلد در دوران ویکتوریا
قبل از قرن نوزدهم ، طراحی عملی مبلمان همیشه مهمتر از سطح راحتی آن بود ، اما این در طول قرن جدید تغییر کرد. مبل ها از دهه ۱۶۹۰ به این شکل یا شکل دیگر وجود داشته اند ، اما تا زمانی که ویکتوریایی ها بر روی چیدمان صندلی های خود تمرکز کردند ، ما شاهد اضافه شدن ویژگی های مدرن تری بودیم. احتمالاً آسان است که فرض کنیم مبل Earl’s Chesterfield یا حتی نسخه هایی که به دنبال آن می آیند ، کاملاً نمای ظاهری معاصر نیستند که امروزه با آنها آشنا هستیم. با این حال ، در دوران ویکتوریا بود که بیشتر ویژگی های لوکس این سبک اضافه شد.

مناطق اولیه چستر فیلد پر از موی اسب بود و برای حفظ آن از تافتینگ استفاده می کردند. آنها سیستم تعلیق هم نداشتند ، بنابراین صندلی ها برای نشستن بسیار سفت و سخت و بخشنده بودند. علاوه بر این ، دکمه زدن به این قطعات اولیه از چرم سخت تر ساخته شده بود و اگر با کمبود فنر ترکیب شود ، در پشت و پاهای هر کسی که مدت زیادی روی آنها بنشیند ، حفر می شود. یک تئوری نشان می دهد که این طرح سخت دکمه ای اختراع ارل است ، که آرزو دارد مبل راحتی داشته باشد که بازدیدکنندگان ناخواسته را از نشستن و انتظار طولانی مدت برای مخاطب منصرف کند.

دکمه های عمیق ، که به یکی از ویژگی های برجسته Chesterfields معاصر تبدیل شده است ، تا دوران راحتی ویکتوریا اضافه نشد. به همین ترتیب ، فنرهای مارپیچ استفاده شده در سیستم تعلیق مبل تا سال ۱۸۲۸ – نه سال قبل از سلطنت ملکه ویکتوریا – حق ثبت اختراع دریافت نکردند. با معرفی این دو ویژگی ، راحتی مبل با یک مایل مسافت افزایش یافت و جهشی عظیم به سمت قطعات دنجی که در دوران معاصر استفاده کرده ایم ، انجام داد. نمونه های اولیه آنچه که ممکن است به عنوان چسترفیلد معاصر توصیف شود ، در اوایل اواسط دهه ۱۸۰۰ ظاهر نشد.

با محبوبیت بیشتر ، چسترفیلد به خانه بسیاری از خانواده های ثروتمند راه یافت ، جایی که رواج مبل های تودوزی با مخمل یا چرم مجلل متناسب با دکوراسیون بزرگی بود که آنها را احاطه کرده بود. این دو ماده هنوز هم محبوب هستند و امروزه به عنوان بخشی از ظاهر چسترفیلد شناخته شده اند.

صندلی های چسترفیلد نوار منطقه Savile Club ، لندن را پر می کند.

مبل ها همچنین به محل بسیاری از باشگاه های نجیب زاده ها در لندن تبدیل شد ، مانند White (حدود ۱۶۹۳) و Carlton Club (حدود ۱۸۳۲) ، مکانی راحت برای تأثیرگذارترین مردان برای نشستن و مکالمه در شهر. این باشگاه های انحصاری نقش مهمی در زندگی روزمره ثروتمندان و ثروتمندان داشتند و مکانی را برای استراحت ، صرف غذا و معاشرت فراهم می کردند. مبل های چسترفیلد در همه این مکان ها برجسته بوده و به عنوان گزینه ای طبیعی برای طراحان داخلی در آمده است. شما هنوز هم می توانید از برخی از کلوپ هایی که تا به امروز قوی هستند بازدید کرده و مبلمان عتیقه آنها را مشاهده کنید. وجود قطعات اصلی چسترفیلد گواهی بر محبوبیت و دوام ماندگار آنها است.

مبل روانکاو
یکی از نمادین ترین استفاده های مبل چسترفیلد از دهه ۱۸۰۰ در دفتر زیگموند فروید ، پدربزرگ روانکاوی بود. در طول این دوران ، وی درمان انقلابی خود را که نقش بسزایی در شکل گیری آینده روانشناسی به عنوان یک زمینه مطالعاتی داشت ، آغاز کرد. در حالی که تکنیک خود را توسعه می داد ، او فهمید که موثرترین راه برای استخراج درونی ترین افکار و احساسات بیمار ، وادار کردن بیماران به صحبت آزادانه و بدون هیچ گونه ترس از سرزنش است. فروید در این نزدیکی می نشست ، اما فراتر از خط چشم بیمار ، یادداشت برداری می کرد. موفقیت در چنین درمانی بستگی به آرامش کامل بیمار داشت – چیزی که یک مبل راحتی می تواند نقشی اساسی در دستیابی به آن داشته باشد. این واقعیت که او چسترفیلد را برای این کار انتخاب کرده است ، بیانگر راحتی و احساس لوکس بودن سبک است.

فروید با نشان دادن روانکاوی منحصر به فرد خود به جهان سفر می کرد و او همیشه یک مبل در دست داشت تا به او در تمرین کمک کند. اعتقاد بر این است که وی در طول زندگی حرفه ای خود از چندین مورد استفاده کرده است ، اگرچه تنها مدل باقی مانده مبل راحتی به سبک دیوان است که بعداً در زندگی خود استفاده کرد و در موزه اختصاصی لندن نمایش داده می شود. با این حال ، انتخاب کلاسیک چسترفیلد چرمی بسیار به یاد ماندنی بود و توسط متخصصان درمانگر ویکتوریا برای اقدامات خود پذیرفته شد. به لطف رویکرد پیشگامانه فروید و کار با بسیاری از مشاهیر آن دوره ، چسترفیلد چرمی مترادف با روش روانکاوی شده است. هم اکنون نیز این سبک برای افرادی که کارهای خود را ارائه می دهند یک انتخاب محبوب است.

حتی اگر زیگموند به عنوان بخشی از کارهای خود سبک مبل را محبوب کرد ، او آخرین فروید نبود که از این سبک در حرفه آنها استفاده می کرد. نوه او ، لوسین ، یک هنرمند مشهور بود که در طول قرن ۲۰ کار می کرد. بسیاری از آثار او چسترفیلد چرمی را به عنوان زمینه ای تیره برای سوژه هایشان به نمایش می گذارد ، شاید این مهم در نقاشی بلا و استر (۱۹۸۸) وجود دارد که دو دختر او را روی مبل استراحت می دهند. استفاده از چستر فیلد در طول زندگی حرفه ای وی به تحکیم بیشتر ارتباط آن با نام خانوادگی فروید کمک کرد.

مبل یک امپراتوری
بین اواخر قرن ۱۶ و اوایل قرن ۱۸ ، انگلیس شروع به ادعای سرزمینها و مستعمرات بیشتر در سراسر جهان کرد ، و آنچه را که به عنوان امپراتوری انگلیس شناخته می شود تشکیل داد. در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن ۲۰ ، تقریباً یک چهارم جمعیت جهان تحت حاکمیت امپراتوری به اوج خود رسید. با گسترش مرزها ، انگلیسی ها هنگام صادر کردن ارزش های خود به بقیه جهان ، جامعه و مدهای خود را با خود می بردند.

هر کجا انگلیسی ها می رفتند ، آنها مبلمان مورد علاقه خود ، از جمله چسترفیلد را به همراه داشتند. به زودی ، دیدن این مبل ها در مکانهایی به گستردگی کانادا ، هند و استرالیا ، جایی که شروع به جاذبه خود به عنوان یک نماد سبک جهانی می کرد ، غیر معمول نبود. یک نمونه خوب از این مورد در کانادا است ، جایی که این سبک چنان رایج بود که اصطلاح “چسترفیلد” برای توصیف مبل از هر سبک استفاده می شد ، حتی اگر با چستر فیلد واقعی کاملا متفاوت باشد. این کلمه امروز نیز مورد استفاده قرار می گیرد ، گرچه انتظار می رود سرانجام در واژه نامه با واژه محبوب تر “کاناپه” جایگزین شود.

مبل های چسترفیلد در لابی هتل ملبورن ویندزور استرالیا.

امپراتوری انگلیس در دهه ۱۹۲۰ به اوج خود رسید و چسترفیلد در نقاط دورتر قلمرو خود را محکم تثبیت کرده بود. این محبوبیت خود را در کلوپ آقایان و خانه های طبقه بالاتر از حد فراتر گذاشته بود و در مکان هایی مانند هتل ها و بانک ها به یک مکان ثابت تبدیل شد. “Roaring Twenties” ، موسیقی سنی که موسیقی جاز آن را ردیابی می کند و در الکل خیس می شود ، بهانه بسیاری از مردم برای میزبانی و شرکت در مهمانی ها در خانه های خود و دیگران بود. در طول این سالها هیچ دکوراسیون طبقه متوسط ​​بدون یک مبل مبل چسترفیلد کامل نبود تا جایی را برای مجالس برای راحتی نشستن و استراحت فراهم کند.

امپراتوری پس از پایان جنگ جهانی دوم رو به زوال رفت ، و سالهای پس از آن مستعمرات زیادی استقلال یافتند. حتی در این صورت ، چسترفیلد چنان مورد علاقه بود که علی رغم اینکه مatorsسسانش از کنترل خود دست کشیدند ، به محبوبیت خود ادامه داد. این مبل برای طراحان سراسر جهان کاملاً با لوکس و با کیفیت ارتباط برقرار کرد و همچنان در رستوران ها ، بارها ، دفاتر و بسیاری از مکان های دیگر که نیاز به کلاس داشت ، ظاهر می شد.

مبل راحتی چسترفیلد
هنگامی که از اثاثیه ای که فقط ثروتمندان می توانستند لذت ببرند ، چسترفیلد اکنون از وضعیتی فراتر از کلاس برخوردار است اما سبک بی انتها و هوای متمایزی را که میراثش فراهم کرده است ، حفظ کرده است. با تغییر مدها ، مبل چسترفیلد از طریق طیف متنوعی از طرح ها سازگار شده است ، اما ظاهر کلاسیک همچنان همه کاره باقی مانده است و تقریباً می تواند با هر سبک دکوراسیون سنتی یا مدرن کار کند. به زبان ساده ، این یکی از مبلمان کمیاب است که هرگز از مد نمی افتد.

برای هر کسی که اکنون برای چستر فیلد خرید می کند ، گزینه های زیادی وجود دارد که ظاهر کلاسیک آن را به خود جلب می کند ، اما دوباره آن را متناسب با یک خانه مدرن تجسم کنید. انبوهی از گزینه های اثاثه یا لوازم داخلی برای انتخاب وجود دارد ، از چرم های بافت و یا عتیقه گرفته تا پارچه های خنثی و پشم های دنج. همچنین می توانید انواع طرح ها را متناسب با نیازهای خانه خود پیدا کنید – به عنوان مثال ، اگر در منطقه کمتری کار می کنید ، مبل های گوشه ای هستند که کاملاً در اتاق شما جا می شوند و فضای کف بیشتری دارند. اینها تنها برخی از نمونه هایی از چگونگی یافتن چستر فیلد مناسب شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =