آموزش

مبل چستر چیست ؟

مبل چستر چیست

مبل چستر به پادشاه دنیای مبلمان معروف است؛ آنها ریشه و تاریخچه بریتانیایی دارند، مشهورترین آنها از چرم قهوه ای ساخته شده و قرن ها وجود داشته است اما همچنان از نظر سبک و عملکرد مورد توجه است و یکی از محبوب ترین سبک مبلمان مدرن است. مبل چسترفیلد سرویس مبلمانی است که به وضوح قابل تشخیص است؛ بازوهای بلند آن و روکش چرمی دکمه دار برجسته ترین ویژگی این سرویس مبلمان است که نزدیک به ۳۰۰ سال از آغاز پادشاهی آن می گذرد. مبل چستر بیشتر عمر خود را در خانه های اشرافی و موقعیت های تشریفاتی گذرانده است (ملکه ویکتوریا و زیگموند فروید هر دو طرفدار چستر بودند) اما این مبلمان حتی به طور وسیع تری برای فضاهای مدرن تر مورد توجه قرار گرفته است. همراه یافت آباد آنلاین باشید

مبل چستر یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین طرح های مبلمان است. در واقع، در کانادا (دریافت کننده بسیاری از محصولات صادراتی انگلستان)، واژه Chesterfield به معنای مبلمانی با هر طرح بود اما وقتی در مورد تعریف اصلی آن صحبت می کنید، به این معنا می رسید: یک کاناپه بزرگ با بازوهای گرد شده که ارتفاع تمام نقاطی پشت آن یکسان است. سرویس مبلمان چسترفیلد با روکش چرم تیره پوشیده شده است و با حالت دکمه ای عمیق در سرتاسر شناخته شده است. مدل های مدرن تر معمولا بدنه اصلی با روکش مخملی یا پارچه ای و پشت و بازوهای باریک تر دارند.

مبلمان چستر چیست

مبل چستر از کجا منشا می گیرد ؟

اگرچه به طور رسمی مستند نشده است اما در اواسط دهه ۱۷۰۰، لرد فیلیپ استنهاپ، ارل چهارم (یکی از القاب نجیب زادگان) منطقه چسترفیلد، مبلمانی را سفارش داد که ویژگی های اشاره شده در ابتدای مطلب را داشت. لرد استنهاپ نویسنده و سیاستمداری تحسین برانگیز بود و ظاهرا یکی از افراد تاثیرگذار زمان خود در ترند شدن موارد تحت استفاده بود. او مبلمانی را درخواست کرد که به او اجازه می داد بدون دغدغه چروک شدن کت و شلوار خود بر روی آن بنشیند. ذکر این نکته ضروری است که چسترفیلد در اوایل قرن ۱۸ احتمالاً بسیار متفاوت از آنچه امروز می شناسیم بوده است. طراحی این مبل در زمان سلطنت ملکه ویکتوریا بسیار مشهور شد (او حتی نسخه های روکش دار خود را در یکی از اتاق های نقاشی قلعه اش داشت).

فنر کلاف دار در اواسط ۱۸۰۰ اختراع شد و باعث راحتی بیشتر صندلی ها نسبت به قبل شد. برای کوسن، مبلمان در قرن نوزدهم با موهای اسب پر میشد. مبل چستر معمولاً با چرم و مخمل غنی پوشیده شده بود تا با محیط بزرگ خود مطابقت داشته باشند. بدین ترتیب، سرویس مبلمانی که ترکیبی از راحتی و اشرافی گری داشت متولد شد و به سرعت به یکی از لوازم اصلی خانه ها و باشگاه های اشراف انگلستان تبدیل شد. سرانجام طبقه متوسط با درنظر گرفتن تطبیق پذیری و ظاهر بینظیر آن که طول عمر خوبی نیز دارد، این روند را به ارث برد.

بعد از گذشت تقریبا ۳۰۰ سال، همه جا می توان مبل چسترفیلد را به عنوان نمونه جاودانه کلاسیک پیدا کرد. این طرح چه با روکش چرم غنی و چه با پارچه های طرح دار، به طور مداوم تولید می شود تا نشان دهد که در بسیاری از فضاها به کار رود.

درباره تاریخچه مبلمان چستر اینجا بخوانید: تاریخچه مبلمان چستر

ویژگی های مبل چستر

طراجی

یکی از ویژگی های اصلی مبل چسترفیلد این است که ارتفاع پشت و بازوها یکسان است. البته همیشه این مورد درست نیست اما با این حال، اکثر مدلها دارای این عنصر طراحی متمایز هستند. این ویژگی کلیدی به مبل چسترفیلد جلوه ای شیک و سبک منحصر به فردی می دهد که همه ما آن را می شناسیم. صندلی مبل ممکن است در ابتدا جذاب به نظر نرسد. برخی ممکن است فکر کنند که اگر از نظر طراحی بشود چستر را مجدد طراحی کرد، اندکی راحتی بیشتری به مبل می دهند؛ با این حال، این گمان با نشستن بر روی صندلی باطل می شود. پایه کوتاه صندلی به این معنی است که بازوها و پشت در ارتفاع مناسبی قرار دارند و تا حدی از کمر پشتیبانی می کنند. اگر فکر می کنید صندلی دکمه ای سنتی برای شما مناسب نیست، می توانید جلوه ای مدرن به آن اضافه کنید اما باطن راحت مبل چسترفیلد را حتما حفظ کنید.

ویژگی اصلی و مهمی که در مبل چستر وجود دارد، همان چیزی است که شما هم به آن فکر می کنید؛ ظاهر دکمه ای. این ویژگی برای چستر متمایز است، اگرچه ممکن است سنتی به نظر برسد اما در واقع می تواند در طیف وسیعی از سبک ها عالی به نظر برسد.

ساختار

البته فقط طراحی نیست که افراد را به سمت مبل چسترفیلد جذب می کند. هر مبل راحتی به یک ساختاری محکم نیاز دارد؛ به همین دلیل در مبل های چستر عرضه در یافت آباد آنلاین فقط از بهترین ساختار چوبی و فلزی سخت ساخته شده توسط صنعتگران متخصص استفاده می کنیم. ساختار قوی بدان معناست که می توانید برای سالهای متمادی عظمت مبل چستر را داشته باشید.

فروشگاه اینترنتی یافت آباد آنلاین، تولید کننده و عرضه کننده انواع مبل چستر با ضمانتنامه کتبی کلاف و نشیمن و تضمین قیمت است که می توانید از طریق روش های مختلف سفارش خود را ثبت و درب منزل و یا محل کار دریافت نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =